Lees meer
Hoop is geen strategie

Hoop is geen strategie

Mijn strategie voor 2019 hangt hier al van in oktober op mijn prikbord. Máááááár…. Er zijn andere jaren geweest. Jaren waarin HOOP mijn belangrijkste strategie was. Wel, ik kan je één ding vertellen: hoop als strategie werkt niet.

Lees meer
Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen?

Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen?

Deze vraag van deze week werd me niet één, maar verschillende keren gesteld de afgelopen weken. Ik antwoord supergraag op die vraag, omdat ze te maken heeft met wat voor mij ondernemen écht is! (En neen, dat is niet ‘zoveel mogelijk geld verdienen’)

Lees meer
3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf

3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf

Als de dingen niet lopen zoals je zou willen, dan kàn dat een teken zijn dat je niet de juiste dingen doet, of niet op de juiste manier. Maar soms geraak je ook ontmoedigd terwijl je eigenlijk heel goed bezig bent. Wat is er dan aan de hand?

Lees meer
De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen

De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen

“Hoe bepaal ik mijn prijzen?” “Ik zit nu al hoger dan mijn concurrenten, ik kan toch niet nog hoger gaan!” “Wat als niemand meer klant wordt als ik mijn prijzen verhoog?” Als de juiste prijs zo belangrijk is in het uitbouwen van je bedrijf, hoe bepaal je dan de prijs die bij je aanbod past?

Lees meer
Lieve psycholoog en therapeuten, deze is speciaal voor jullie!

Lieve psycholoog en therapeuten, deze is speciaal voor jullie!

Verdien jij genoeg voor het aantal uren dat je werkt? Als je je omzet deelt door het aantal uren dat je werkt, wat denk (en voel!) je dan? Verdien je genoeg om al je kosten te betalen, genoeg voor de studies van je kinderen, je pensioen, je inkomensverzekering, om nog maar te zwijgen over je dromen en je wensen?

Lees meer
[Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint

[Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint

Ik ben bang van sprinkhanen. Ik ben bang van kermisattracties. Ik ben bang van achteruit rijden met de auto. Maar er zijn ook angsten die mij bij het ondernemen serieus parten spelen. Daarom vandaag exclusief, mijn 5 grootste ondernemersangsten én mijn top 3 anti-angst-strategieën.

Lees meer
[S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts

[S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts

Deze week ontving ik een mail van een gefrustreerde lifecoach: “Ann, ik weet dat de klanten niet vanzelf komen. Sinds enkele weken post ik regelmatig iets op mijn facebookbedrijfspagina, maar dat levert niks op hoor. Werkt facebook wel voor mij? (Werkt dat überhaupt wel voor iémand by the way???)”

Lees meer
[Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU!

[Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU!

Eens in je leven komt dat moment waarop je denkt “nu is het genoeg geweest want als ik nu niets doe, kraakt over 10 jaar mijn hele lijf als ik recht kom. Ja, ik heb het over meer gaan bewegen, fitter worden. Dus googelde ik een personal trainer en: personal trainers aller landen, je doet jezelf én je klant tekort, en dit is de reden!

Lees meer
[Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet

[Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet

Wat zegt jouw omzet van dit jaar over je gevoel van eigenwaarde? En als je kijkt naar de voorbije jaren? Is er werk aan de winkel?

Lees meer
[S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten

[S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten

Vandaag een vraag van startende trainer, die schreef: “Ann, mijn BTW nummer is in orde, sociale zekerheid geregeld, ik kan er aan beginnen! Maar euh, waarmee begin ik nu het best? Eerst mijn website maken? Of beter eerst visitekaartjes en gaan netwerken? Iedereen zegt iets anders, help!”

Lees meer
[Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf

[Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf

Beginnersillusie: “Als ik supergoed ben in mijn vak komen de klanten vanzelf.” Newsflash! Goed zijn in je vak alléén is niet genoeg om genoeg klanten en genoeg omzet te krijgen. Wat is er dan wél nodig?

Lees meer
[S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt

[S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt

Deze week een vraag van teveelkoffiedrinkende coach: “Ann, ik ben nu ongeveer 1 jaar bezig met mijn bedrijf. Ik ben veel koffietjes gaan drinken, met potentiële klanten, met concullega’s, met andere ondernemers enz. Maar daar is eigenlijk niks van business uitgekomen. Help! Wat doe ik verkeerd?”

Lees meer
[Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit

[Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit

Een klant zei: “Als mijn bedrijf een succes wordt, dan zal dat volledig aan mij liggen. En als mijn bedrijf géén succes wordt, dan zal dat ook volledig aan mij liggen.” JIJ bent diegene die de groei van je bedrijf het meest in de weg zit. En dit is de manier waarop.

Lees meer
[S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten?

[S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten?

Vandaag een vraag van een hoopvolle creatieveling: "Ann, elke maand hoop ik dat ik genoeg klanten krijg, maar ik heb daar precies geen vat op! Sommige maanden zijn goed, andere maanden heb ik bijna geen klanten, help, wat kan ik daar aan doen?"

Lees meer
[Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches?

[Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches?

Je bent het gesukkel beu en wil nu serieuze hulp bij het uitbouwen van je bedrijf. Je hebt beslist dat het nu echt tijd is om een ondernemerscoach in te schakelen. Maar: hoe vind je nu een goede ondernemerscoach? Eentje die competent is en bij jou past? Kortom: hoe vind je de juiste coach in het bos van ondernemerscoaches?

Lees meer
[S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol?

[S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol?

Deze week sprak ik slabakkende consultant: “Ik schrijf één nieuwsbrief, twee nieuwsbrieven, en dan laat ik er eens een week tussen, of twee weken en voor ik het weet, zijn er weer twee maanden voorbij zonder marketingacties. Help mij, hoe hou ik het wel vol?”

Lees meer
[Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?)

[Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?)

Ga jij op halfjaarlijkse controle of wacht je tot je tandpijn hebt? Wat mijn website betreft, heb ik metaforisch gezien gewacht tot ik VERGING van de tandpijn. Mijn website was meer dan 10 jaar oud, prehistorisch dus. Maar toch ‘kwam ik er niet toe’ om een nieuwe website te laten maken. Waarom verwachten we dan dat onze klanten wél direct ja zeggen?

Lees meer
[S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde?

[S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde?

“Ann, er zijn al zoveel trainers, ik vraag me soms af wat ik als kleine garnaal nog toe te voegen heb! Ze zeggen dat je je USP’s moet ontdekken, dat je moet ontdekken wat jouw unieke toegevoegde waarde is, maar ik vind dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Help, hoe kom ik te weten wat mijn USP’s of Unique Selling Points zijn?”

Lees meer
[Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou?

[Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou?

Vier weken geleden begon ik anders te eten. In het begin ging het supermakkelijk. Maar toen werd het moeilijker. “Heeft dit wel effect?” “Zou ik hier niet gewoon mee stoppen?” Toen las ik: “The way you do anything, is the way you do everything.” En ik dacht, shit ja. Eigenlijk heb ik nét hetzelfde bij ondernemen.

Lees meer
[S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?”

[S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?”

“Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” “Ann, ben jij altijd zo zeker van jezelf als het lijkt?” Tja, ik moet collega-coach en nieuwsgierig netwerkcontact teleurstellen… (of is het juist een geruststelling?) Natuurlijk gaat er bij mij ook vanalles mis én zijn er ook nog momenten dat ik me niet helemaal (of helemaal niet) zeker voel.

Lees meer
[Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen

[Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen

Het is dinsdag 12u06. Ik ben al 2 dagen bezig aan deze nieuwsbrief. Misschien heb jij dat ook wel, dat je een nieuwsbrief/blog/artikel wil schrijven, maar dat je na 2 uur/dagen/weken nog steeds niet verder bent gekomen dan een wit scherm? Hoog tijd dus voor 5 strategieën waarmee jij (én ik! ;-) ) onze nieuwsbrief op tijd de deur uit krijgen!

Lees meer
[S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol!

[S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol!

“Ann, ik organiseer volgende maand een workshop mindfulness, maar ik heb nog maar 1 deelnemer. Help me, wat moet ik doen? Groetjes van een mistroostige mindfulnesstrainer” In deze aflevering van S.O.S. Ann geef ik je 3 marketingstrategieën voor meer deelnemers aan je workshops en trainingen!

Lees meer
[Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’

[Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’

Wat is de top 5 van bezwaren waarom potentiële klanten neen zeggen tegen je aanbod? Als jouw klanten een beetje lijken op de mijne dan vermoed ik dat de geld-reden ook bij hen op nummer 1 staat. Wel, newsflash! In 99% van de gevallen is “ik heb er geen geld voor” een excuus. Wat is dan de échte reden onder dit excuus?

Lees meer
[S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen?

[S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen?

“Ann, ik weet dat artikels, blogs, nieuwsbrieven of hoe je het ook noemt belangrijk zijn en mijn zichtbaarheid en expertstatus enorm doen toenemen. Maar waarover bloggen? Alles is al gezegd, ik kan toch geen 20 keer vertellen over hoe ik werk? Groetjes van piekerende trainer”

Lees meer
[Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog?

[Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog?

Eén van de sprookjes die ik het allerliefste hoorde in de beginjaren van mijn bedrijf ging als volgt: “Er was eens, lang geleden, in de mooie stad Leuven, een coach die een website online zette en de klanten stroomden als vanzelf overvloedig toe.”

Lees meer
[S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod!

[S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod!

Welkom bij deze aflevering van S.O.S. Ann! Met vandaag een vraag van wanhopige coach: “Ann, ik heb veel gesprekken met potentiële klanten maar niemand wordt echt klant! Ze vinden het te duur, ze hebben geen tijd, ze gaan er over nadenken en ik hoor nooit meer iets van hen. Wat doe ik verkeerd? Wanhopige coach”

Lees meer
[Artikel] Ben jij een excuus-truus?

[Artikel] Ben jij een excuus-truus?

Ben jij bereid om te doen wat nodig is om je doelen te bereiken? Kortom: Ben je bereid om 500 keer je pitch te oefenen totdat hij er vlot uitkomt? Ben je bereid het risico te nemen afgewezen te worden? (opnieuw en opnieuw en opnieuw) Ben je bereid 100 keer te falen om iets te leren dat belangrijk voor je is?

Lees meer
[Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders

[Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders

Er was een tijd dat ik naar de wc vluchtte als ik ook maar een vermoeden had dat iemand me de gevreesde vraag “wat doe jij eigenlijk?” zou stellen. Hoe zit dat met jou?

Lees meer
[Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen

[Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen

Als ik mijn klanten help om een aanbod uit te werken op maat van hun ideale klant komen we onvermijdelijk bij de vraag: “OK, en welke prijs moet ik daar nu voor vragen?”

Lees meer
[Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog?

[Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog?

Een nieuwsbrief, is dat nog nodig? Wérkt dat eigenlijk nog wel? Iedereen krijgt toch mijn updates op Facebook en LinkedIn? Kortom: is de nieuwsbrief dood en begraven?

Lees meer
[Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren?

[Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren?

Shit, als ik zichtbaar ga zijn, dan … Shit, als ik een aanbod doe aan een klant, dan… Shit, als ik hogere prijzen ga vragen, dan… Welke demonen moet jij nu onder ogen zien om je bedrijf te laten groeien?

Lees meer
[Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop!

[Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop!

“Help, ik heb nog geen naam voor mijn workshop!” “Help, is mijn bedrijfsnaam wel OK? Hoe belangrijk is zo’n naam nu eigenlijk? Is het echt een kwestie van leven of dood, euh ik bedoel klanten of geen klanten?

Lees meer
[Artikel] Het leed dat concurrentie heet

[Artikel] Het leed dat concurrentie heet

Wat is het ALLEReerste dat je denkt en/of voelt als je het woord “concurrentie” hoort? Ik ga heel eerlijk zijn, ik voel direct iets van ontmoediging. Daarna komt de gedachte: “Als iemand anders dit al doet, wat heb ik dan nog toe te voegen?’ En dat leidt dan al snel tot “Zou ik er niet beter mee stoppen?” Herkenbaar?

Lees meer
[Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen

[Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen

Gelukkig nieuwjaar! Ik wens je een heel mooi 2018 toe, een jaar waarin jij en je bedrijf ten volle mogen groeien en floreren! En nu we het toch over 2018 hebben: wat is je omzetdoel voor dit jaar? Nog niet over nagedacht?

Lees meer
[Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef?

[Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef?

Kennis gratis weggeven is een belangrijk onderdeel van ‘marketing door waarde’. En dan is een belangrijke vraag: welke kennis geef je gratis weg en welke niet? Kan je ook tevéél weggeven? Over het evenwicht tussen een gierige vrek en een vrijgevige zot.

Lees meer
[Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden

[Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden

Ik was totaal niet voorbestemd om een goede ondernemer te worden. Teveel persoonlijke issues, te introvert, hou (totààl) niet van risico’s en ga zo maar door. Herkenbaar? ;-)

Lees meer
[Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert

[Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert

“Ann, ik heb al eens een programma gevolgd ook bij zo’n ondernemerscoach, maar eigenlijk heb ik er niks aan gehad.” Dat hoor ik echt vaak. Ik moet je waarschuwen, dit artikel kan hard overkomen. Maar ik moet eerlijk tegen je zijn. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Lees meer
[Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert

[Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert

Verleden week brak ik een pijl. Op de pijl stond een tekst: iets waar je naartoe wou, een doel, verlangen. Of iets dat je juist niét meer wou! Bij mij stond er “Weg met het getrut!” Ik brak de pijl en sindsdien heb ik geen ENKELE last meer gehad van dat getrut. Of toch???

Lees meer
[Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne

[Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne

Ik kan dat niet want… Bij mij is dat anders want… Ik moet het alleen kunnen want… Ja, maar jij… Ik weet het, maar… Wat is JOUW top-excuus waarmee je de verantwoordelijkheid afschuift en dus niet de resultaten haalt in je bedrijf die je wil en kan behalen?

Lees meer
[Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach?

[Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach?

Leren ondernemen, daar was ik totaal niét mee bezig tijdens de beginjaren van mijn bedrijf. Ik dacht dat klanten wel vanzelf zouden komen op den duur. Na een jaar of zes viel mijn euro. Als je echt je brood wil verdienen met je bedrijf, dan moet je ook leren ONDERNEMEN. Iedereen een ondernemerscoach dan maar?

Lees meer
[Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer

[Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer

10 jaar geleden startte ik als ondernemer. Hoewel ik NIETS kende van marketing, verkopen, kortom jezelf in de markt zetten dacht ik dat dat allemaal wel zou los lopen. Dat klanten op de duur vanzelf zouden komen, als ik mijn werk maar goed genoeg deed. BOY WAS I WRONG.

Lees meer
[Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers

[Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers

Wil je vooral GEEN succes als ondernemer? Wil je dat je onderneming al van bij de start tot MISLUKKEN gedoemd is? Dan zijn deze anti-tips onmisbaar!

Lees meer
[Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn

[Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn

“Spijtig genoeg is hier gezondigd tegen heel wat principes van een goede video.” Dat was een comment op één van mijn eerste Epic Fail video’s. Ik zie op sociale media veel perfecte video’s, perfecte posts, perfecte levens voorbij komen. Moet ik hulp inschakelen om ook dat perfecte ondernemersleventje te kunnen laten zien?

Lees meer
[Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt?

[Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt?

Twee zomers geleden deed ik 30 verkoopsgesprekken. 30 keer hoorde ik een neen. Ik begon te twijfelen. Zit er wel iemand op mij te wachten? Zou ik hier niet beter mee stoppen? Vanaf het 20ste gesprek begon ik te zien wat er anders moest. Het resultaat: mijn top 5 van grootste verkoopblunders.

Lees meer
[Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig

[Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig

“De wet van de 7 contactmomenten” noemen ze het. Oftewel: een potentiële klant heeft gemiddeld 7 contacten met jou nodig voor hij of zij ja zegt en dus klant wordt. Ik ben lang (heel lang) in denial geweest over deze wet. Ik vond EEN keer een klant opnieuw contacteren al opdringerig, laat staan ZEVEN keer.

Lees meer
[Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen?

[Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen?

Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? Aan mensen die minder competent zijn dan jij, maar die wel veel meer zichtbaar zijn, meer klanten hebben, goed hun brood verdienen? Maar wat zegt die irritatie over jou? Wat maakt dat dit je zo raakt? In dit artikel geef ik je 5 anti-irriteerstrategieën!

Lees meer
[Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen

[Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen

Ik met mijn grote mond ook altijd. Om een goed voorbeeld te zijn voor mijn klanten kondig ik op facebook aan dat ik zal gaan netwerken (wie mij ook maar een béétje kent weet dat ik netwerken hààt). En ik heb er zelfs zin in! Maar dan, de dagen en uren voor het event, dan kan ik mijn grote mond wel vervloeken.

Lees meer
[Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is

[Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is

40 euro. Dat vroeg ik 10 jaar geleden voor een coachgesprek. Ik had helemaal uitgerekend hoeveel ik daarmee zou verdienen: 5 gesprekken per dag, 5 dagen per week, 4 weken per maand, 4000 euro in totaal, zoveel had ik nog nooit verdiend. Maar toen… ondernemers-reality kicked in.

Lees meer
[Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien

[Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien

Ik was in-between-laptops. De oude laptop viel bijna letterlijk in frut vaneen, en de nieuwe, tja, daar ging het dus ook niet zo smooth mee. Hoe dit verhaal verder ging én 3 successtrategieën voor taken waar je tegenop kijkt, zie je in deze aflevering van Epic Fail TV!

Lees meer
[Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden

[Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden

Toen ik ja zei tegen het programma bij mijn vorige businesscoach was ik aan het huilen. Ik was het zo béu om hard te werken en veel te weinig te verdienen. Een jaar later was mijn situatie veranderd. Ik had veel geld geïnvesteerd én veel geld verdiend. Maar ik voelde me nog steeds beroerd. Ik begreep er niks van.

Lees meer
[Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen

[Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen

Wat doe jij het minst graag in je bedrijf? Wat is hetgeen waarvan je denkt ‘oooooh, wat zou ik content zijn als ik dít zou kunnen uitbesteden’? In deze aflevering van Epic Fail TV vertel ik je wat ik echt haat aan ondernemen én krijg je 3 strategieën die je helpen om de taak die je uitstelt toch aan te pakken!

Lees meer
[Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf

[Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf

Eén van de allereerste dingen waarmee we aan de slag gaan als ik klanten help, is het kiezen van een doelgroep en een belangrijk probleem waar die doelgroep mee worstelt. “Maar Ann, maar ik wil niet kiezen!” “Ik wil me niet beperken tot 1 ding!” “Ik wil alles blijven doen wat ik nu doe!”

Lees meer
[Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches!

[Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches!

Ik dacht: “Ik stop er mee. Er zijn al genoeg ondernemerscoaches. Wat heb ik in godsnaam nog toe te voegen?” Herken je dat? In dit artikel leer je 3 strategieën om uit de vergelijkingsmodus te komen!

Lees meer
[Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven?

[Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven?

"Jongens, ben ik dat? Praat ik echt zo o-ver-dre-ven? Waarom heeft niemand me dat ooit gezegd?"

Lees meer
[Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot

[Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot

Vorige week gaf ik twee trainingsdagen voor de de deelnemers aan mijn groepsprogramma. En toen zei één van de deelnemers opeens: “Ik ergerde me echt dood aan jouw filmpjes!” Maar het besluit dat ze daardoor genomen had, dát was pas verrassend!

Lees meer
[Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!)

[Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!)

Wil je weten hoe blij ik was met mijn eerste klant? Not! Bekijk mijn video, dan vertel ik je het hele verhaal.

Lees meer
[Artikel]  Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom

[Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom

15.000 euro. Dat is een ruwe schatting van wat ik tot nu toe geïnvesteerd heb in ondernemerscoaching. En waarvoor? Waarom? Waarom zou je in godsnaam investeren in een ondernemerscoach? Ik geef je alvast 5 goede redenen om het niét te doen.

Lees meer
[Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs

[Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs

Vanaf vandaag ga ik mijn grootste fouten met je delen: dit is de eerste video van mijn Epic Fails-reeks. Deze eerste video gaat over die keer toen ik wegvluchtte op de Unizo-beurs én wat je daarvan kan leren. Herkenbaar?

Lees meer
[Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen

[Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen

Ik zat in onze living op de grond. Vlakbij in een hoekje zat een bange kat. Een kat die enkel en alleen uit dat hoekje zou komen als ze zich genoeg op haar gemak zou voelen. En dus zat ik daar en hengelde wat met een speeltje. En opeens bedacht ik, dit lijkt wel erg op ondernemen eigenlijk. Je hengelt naar de klant.

Lees meer
[Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!)

[Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!)

Hoor (of denk) jij ook wel eens: “Wat kan ik in hemelsnaam nog toevoegen? Er zijn al zoveel coaches/trainers/fotografen/ontwerpers/vul-hier-je-eigen-vakgebied-in?” Dat dacht ik vroeger ook. En het belemmerde me ontzettend om mijn bedrijf te laten groeien. Waarom zouden mensen tot bij mij komen? Wat had ik te bieden dat er nog niet was?

Lees meer
[Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!”

[Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!”

Ik herinner me nog supergoed mijn allereerste klant. Mijn partner kwam thuis van een of andere cursus en zei terloops: “Oh ja, ik heb je visitekaartje aan iemand gegeven, die gaat je bellen voor een afspraak.” Ik verslikte me bijna in mijn koffie: “Je hebt wàt?”

Lees meer
[Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.”
Lees meer
[Artikel] “Je mails zijn te commercieel!”

[Artikel] “Je mails zijn te commercieel!”

Vorige week kreeg ik een berichtje in mijn mailbox: ”Je mails zijn te commercieel, ik geloof de inhoud niet.” En de persoon in kwestie had zich ook afgemeld van mijn nieuwsbrief. Klopte deze feedback? Zijn mijn mails (ben ik?) te commercieel? En wat betekent dat dan, ‘te commercieel zijn’?

Lees meer
[Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert

[Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert

Komt er een nieuwe klant bij mij, zegt een paar zinnen, en ik weet al “deze klant zit niet te wachten op mijn aanbod.” Ik maak het mezelf regelmatig moeilijk met dit belemmerende-gedachten-patroon. Misschien herken jij dit ook wel? Op welke manieren belemmert dit patroon de groei van je bedrijf of zelfstandige activiteit?

Lees meer
[Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

[Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

Bijna 9 jaar geleden begon ik te werken als zelfstandig coach. Langzaamaan steeg mijn aantal klanten en ik had zelfs een wachtlijst van meer dan 2 maanden. Maar ik verdiende niet genoeg. Niet genoeg om volop te kunnen genieten van het leven, en zéker niet genoeg ‘voor later’. En dan klopt er iets niet.

ann@althea-coaching.be
T +32 (0)474 65 79 43

Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x