[Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU!

[Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU!

6 september 2018

Eens in je leven komt er zo’n moment waarop je denkt “nu is het genoeg geweest want als ik nu niets doe, zit ik hier over 10 jaar op de zetel en kraakt mijn hele lijf als ik rechtsta (áls ik dan nog uit die zetel geraak :-P )”
Ja, ik heb het over meer gaan bewegen, fitter worden, je lijf sterker maken.

En dus zocht ik naar een personal trainer.
(Side note: ja, ik zocht naar een personal trainer want ik ken mezelf en ik weet dat ik, als iets echt belangrijk voor me is, hulp moet inschakelen en mijn wilskracht moet uitbesteden – het uitbesteden van je wilskracht is niet het onderwerp van dit artikel maar hier kom ik zeker nog eens op terug!)
 
En wat doet de 21ste-eeuwse mens die een personal trainer zoekt? Natuurlijk, die gaat googelen.
 
En, om Raymond van het Groenewoud te parafraseren:
Ik was gisteren op een personal trainer website (olee ola!)
En wat ik daar zag heeft me diep geraakt (olee ola!)
 
(opgelet voor diegenen die mij nog niet goed kennen: ik kán nogal hevig zijn en dit is één van die momenten, niet verschieten, het is allemaal goed bedoeld en omdat ik elke ondernemer een goed lopend bedrijf wens!)
(en voor de NIET personal trainers: alles wat ik ga schrijven is OOK voor jou bedoeld, er is geen ontsnappen aan! :-P )
 
Personal trainers aller lande, je doet jezelf én je klant tekort!!!
 
Punt één.
 
Ik ben totally A-sportief. ALTIJD geweest.
Gooi een bal in mijn richting en ik duik weg om mijn bril te beschermen.
Laat me haasje-over doen en ik scheur mijn gewrichtsband (echt gebeurd).
Laat me over de bok springen en ik doe alsof ik aanloop maar weet al op voorhand dat ik vlak voor de bok ga stoppen en quasi-teleurgesteld ga verzuchten: “weer niet gelukt” (mijn favoriete strategie om de turnlessen door te komen).
 
Wat ik bedoel is: het is voor mij een drempel om naar een personal trainer te gaan.
Een GROTE drempel.
Ik word geïntimideerd door jullie. Jullie met je gezonde lijf en je gezonde eten en je strakke spieren en je geweldige conditie.
Ik heb dat strakke lijf en die geweldige conditie nog nooit gehad.
 
IK WIL WETEN DAT JE ME BEGRIJPT.
Ik wil op je website lezen dat je wéét wat het is om zo als niet-sportieveling een eerste afspraak te maken met een personal trainer.
Ik wil kunnen merken dat je begrijpt dat ik bang ben voor je oordeel.
Ik wil zien dat je ervaring hebt met mensen zoals ik, die zich nooit comfortabel gevoeld hebben bij bewegen, maar die nu wél gemotiveerd zijn om uit te zoeken welke beweging bij hen past, voor een fit en gezond lijf.
Ik wil lezen welke problemen jij helpt oplossen en tot welk resultaten je aanpak leidt. Ik wil ervaringen van andere mensen lezen.
 
Kortom, ik wil empathie van jou en ik wil je expertise zien, lang voor ik je in het echt zie.
Want weet je wat het is, als ik niet het gevoel heb dat jij me snapt, dan komt die eerste afspraak er ook niet.
En dat zou toch ongelooflijk jammer zijn? Voor jou én voor mij?
 
Punt twee.
 
Ik wéét niet wat er nodig is voor een fit en gezond lijf.
Jij wel.
Wel, vertel het me dan.
In jip-en-janneke-taal.
Ik weet niet wat het verschil is tussen krachttraining en mobiliteitstraining en ik weet zeker niet wat ik nodig heb.
 
Ik wil dat jij vanuit je expertise mij zegt wat ik nodig heb.
Welke stappen er nodig zijn, hoe lang we gaan trainen, hoe de opbouw zal zijn, en hoe jij er mee voor zal zorgen dat ik deze keer niét opgeef na 1 of 2 keer fitnessen.
 
Ik wil geen losse sessies. 
Want ik wéét hoe losse sessies bij mij werken.
Ik maak een afspraak voor 1 sessie en we trainen.
Ik maak een afspraak voor sessie 2 en we trainen.
Bij sessie 3 komt er iets tussen en ik sms je om af te zeggen, met veel excuses.
Bij sessie 4 heb ik het wéér te druk. Ik maak geen nieuwe afspraak meer maar zeg ik dat je later zal bellen voor een nieuwe afspraak.
Maar ik bel je niet meer. Want ik zit al op het punt dat ik het weer opgegeven heb. Dat ik denk “Ann, we moeten eerlijk zijn, ik krijg dit nooit ingepast in mijn schema.” En dat ik denk “Ach, zoooo belangrijk is dit nu ook weer niet.”
En ik schaam me tegenover jou.
En dus bel ik niet meer en stopt alles.
Want jij denkt “Ik wil niet opdringerig zijn, ze zal wel een nieuwe afspraak maken als ze er aan toe is”.
 
Maar het punt is: ik BEN er aan toe, maar ik heb jou nodig om het vol te houden. (anders sportte ik al jaren lang 3 keer per week en liep ik marathons).
Ik wil dat jij mij een programma voorstelt, met een logische opbouw, lang genoeg, zodat ik vertrouwen krijg in mezelf en écht dat fitter lijf krijg.
 
Tenslotte, punt 3.
Je prijzen.
Vraag ALSJEBLIEFT een goede prijs, niét de prijzen die ik nu op je website zie staan.
 
Neen, je bent niet te duur.
INTEGENDEEL.
Je bent veel te goedkoop!
Hoe kan ik me nu engageren, naar mezelf en naar jou, als je maar tussen de 30 en de 60 euro per uur vraagt?
Hoe kan jij me geven wat ik nodig heb als je een bedrag vraagt waar je niet van kan leven? (en ja, ik ben zelf ondernemer dus ik wéét hoe weinig er over blijft van 60 euro per uur).
 
Lieve personal trainer, I NEED YOU, echt waar.
 
Dus doe jezelf én je toekomstige klanten een plezier en:

  • Laat jezelf en je expertise écht zien. Op je site, je Facebookpagina, je Instagram, eender waar. Niet alleen de buitenkant, niet alleen je eigen sportverleden, maar wie je bent, zodat ik kan voelen dat je mij begrijpt.
  • Help me door geen losse sessies aan te bieden maar goed uitgebouwde trajecten en programma’s waarin ik leer wat ik nodig heb en die lang genoeg duren om écht nieuwe gewoonten aan te leren.
    Laat me niet los voor ik kan vliegen.
  • Vraag de prijs die je dienst echt waard is, zodat je impact hebt, echt impact, op mij en al die andere a-sportievelingen.
    Het is zo ontzettend belangrijk om fit en gezond te zijn, om je goed te voelen in je vel. De kost van niet goed voor je lijf zorgen is zo groot.
    Daar mag je echt wel wat voor vragen.

Ben jij een personal trainer en voel je je aangesproken? (kan pijn doen, ik weet het)
Ik kan jou hier supergoed bij helpen, je bent heel welkom!
 
(Of ken je een personal trainer? Doorsturen mag…)
 
Als je voelt dat je hier nu echt mee aan de slag wil, dan heb ik twee opties voor jou.
 
(En, niet-personal trainer, zoals ik al schreef: dit aanbod geldt ook voor jou! 
Of je nu kindercoach, diëtist, IT trainer of change consultant bent: ook jij doet jezelf én je klanten tekort als je te lage prijzen vraagt, met losse sessies of trainingsdagen werkt én jezelf en je expertise niet voluit toont naar potentiële klanten!)

1.  Ontdek de 5 pijlers van succesvol ondernemen in één dag op vrijdag 14 september en doe mee aan de workshop "The Big Five".
Een dag vol eye-openers, inspiratie en goesting om aan je bedrijf te werken én een concreet actieplan mee naar huis, dit alles voor de absolute no-brainer-kennismakingsprijs van 97,00 euro.

Er zijn nog enkele plekjes vrij, aanmelden kan nog t.e.m. nu zondag 9 september!
Alle info en aanmelden via deze link!

2. Doe vanaf maandag 24 september meer aan de GRATIS Magische Marketing Challenge. 
5 dagen lang leer ik je alles wat je moet weten over effectieve én authentieke marketing en elke dag daag ik je uit tot een concrete marketingactie!
Neem je de uitdaging aan?
Meld je alvast aan de voor de challenge via deze link.
 
Tot binnenkort!
Ann
 
P.S. Bij mijn tweede googelbeurt een dag later vond ik een personal trainer hier in de buurt die zichzelf wél liet zien en die me daardoor wel kon verleiden om een eerste gesprek in te plannen.
Ik hou jullie op de hoogte! :-)

Andere items

[Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

ann@althea-coaching.be
T +32 (0)474 65 79 43
Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x