[Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen

[Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen

26 april 2018

Het is dinsdag 12u06. Ik ben al 2 dagen bezig aan deze nieuwsbrief. 
Ik ben al met 3 onderwerpen begonnen, maar ik raakte niet verder dan een paar zinnen. En vandaag moet de tekst naar mijn assistente Liesbeth, dus de tijd begint te dringen.

Misschien heb jij dat ook wel, dat je een nieuwsbrief/blog/artikel wilt schrijven en dat je na 2 uur/dagen/weken nog steeds niet verder bent gekomen dan een wit scherm? 

Hoog tijd dus voor 5 strategieën waarmee jij (én ik! ;-) ) onze nieuwsbrief op tijd de deur uit krijgen!


Strategie 1: Verzamel onderwerpen. 

Een klant die een vraag stelt, een artikel dat je leest, één van je eigen worstelingen, … 

Leg een lijstje aan van mogelijke onderwerpen zodat je op het moment van schrijven (of beter nog: een paar dagen van tevoren, zodat het onderwerp kan beginnen sudderen) gewoon een onderwerp kan kiezen.

Strategie 2: Schrijf zoals dat voor jou het beste werkt.

Werkt het voor jou het beste om eerst de grote lijnen van je artikel op papier te zetten? Doe dat! Werkt het voor jou het beste om datgene wat je wilt zeggen te vertellen en op te nemen en daarna uit te typen? Doe dat!
Werkt het voor jou het beste als iemand jou vragen stelt en jij antwoordt? Doe dat! 

Probeer uit wat er voor jou het beste werkt en blijf dat doen.

Strategie 3: Kies de schrijfplek die bij je past.

Ik schrijf het beste op mijn kantoor of ergens in een rustige koffiebar (liefst zonder wifi). Thuis word ik teveel afgeleid laat ik me teveel afleiden door de kat die dringend moet geaaid worden, de afwas die staat te wachten en de lunch waarvoor het ook alweer hoog tijd is. 

En neen, denk niet “ik zou toch overal moeten kunnen schrijven”.
Zelfleiderschap is juist doen wat nodig is om je doelen te bereiken. Als het nodig is om ergens anders te gaan schrijven, dan doe je dat gewoon.

Strategie 4: Onderzoek de overtuigingen die je tegenhouden om te schrijven.

“Alles is hierover al gezegd.”
“Als ik een nieuwsbrief stuur, moet die echt supergoed zijn.”
 “Shit, wat als er fouten in mijn artikel staan?” 

Je nieuwsbrief is geen naslagwerk dat de komende 10 jaar in alle bibliotheken gaat staan. Na een paar dagen verdwijnt je artikel al weer tussen alle duizenden artikels en posts die op het internet geplaatst worden. 

En zoals voor alle schrijvers geldt ook voor jou: slechts één boek nieuwsbrief kan de beste zijn. Maar jij hebt een voordeel dat romanschrijvers niet hebben: jij kan elke wéék weer nieuw werk publiceren.

Strategie 5: Gehoorzaam aan de wet van Parkinson. 

Neen, niet die van de ziekte.
De wet van Parkinson zegt: “Work expands to fill the time available for its completion." 

Met andere woorden: als jij een hele week hebt om je artikel te schrijven, dan zal dit ook een week duren. Als je maar een uurtje hebt, dan duurt het ook maar een uurtje. (Dat was trouwens ook wat er bij mij mis ging deze week: ik had veel te veel tijd om te schrijven!) 

Schrijf dus niet ‘tot je artikel af is’, maar geef jezelf een bepaalde tijd en schrijf je artikel goed genoeg binnen die tijd.

Ben jij het beu om in je eentje te blijven worstelen met je nieuwsbrief én de rest van je bedrijf/praktijk? 
Om in de stress te zitten als er facturen in de bus vallen?
Om te blijven aanmodderen met marketing en sales, terwijl je weet dat je zoveel te bieden hebt? 

Stuur me een mailtje op ann@althea-coaching.be en we kijken samen in een gratis sessie welke stappen nu nodig zijn om je bedrijf te doen groeien en op welke manier ik jou daarbij kan helpen.

Tot binnenkort!

Andere items

[S.O.S. Ann] Hoe hou ik vol als ik nog geen resultaat zie? 10 dingen waar je als ondernemer neen móét tegen zeggen als je succesvol wil worden [S.O.S. Ann] Wat met al mijn nieuwe ideeën? Hoop is geen strategie Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen? 3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psycholoog en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU! [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

ann@althea-coaching.be
T +32 (0)474 65 79 43

Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x