[Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren?

[Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren?

25 januari 2018

Noem iets waar je NU tegenop kijkt in je bedrijf. 
Netwerken? Een webinar geven? Potentiële klanten een aanbod doen?

Stel je nu voor dat je dat iets VANDAAG NOG moet doen.
Wat gebeurt er met je? Welk gedachten komen er in je op? Wat voel je?

Mijn bedrijf bestaat meer dan 10 jaar. 10 jaar lang vond ik bijna al mijn klanten online.
Netwerken, dat deed ik niet. Ik kreeg koppijn alleen al door er aan te denken.
Wie ben ik?
Wat heb ik mensen te bieden?
Vinden mensen me wel interessant genoeg?
Enzovoorts enzoverder, you know the drill.

Maar ja, als ondernemerscoach werd het toch wat ongemakkelijk.
Mijn klanten aanmoedigen om uit hun comfortzone te komen en zelf… you know what I mean.

Dus ging ik netwerken.

En wat merkte ik tot mijn grote verbazing?
Dat mijn grootste angst helemáál niét was "ik ben niet goed genoeg, wat heb ik te bieden, wie ben ik."

Ik ontdekte een veel dieperliggende overtuiging: “Als ik mijn plek inneem, dan neem ik de plek van iemand anders af.”
Als ik ervoor kies om volop zichtbaar te zijn en klanten komen daardoor naar mij, gaan ze dus niet naar iemand die nog niet zichtbaar durft te zijn.

En nu denk ik: DAT IS HELEMAAL OK. 
Soms schrik ik er nog eens van hoe goed ik ben, maar begin meer en meer te denken: ik ben GOED in wat ik doe en dat is helemaal OK en dat MAG.

Zoals Federer of Goffin zich ook niet gaan inhouden want ‘het is toch zielig voor de tegenstander als die niet wint’, maar er volop voor gaan, met hun talent, met volle inzet, voor het hoogst mogelijke.

Hoe zit dat bij jou?
Durf jij helemaal te gaan staan voor wie jij bent, voor wat jij te bieden hebt?
Een plek in te nemen, zelfs als dat betekent dat op dat moment op die plek niemand anders kan gaan staan?

Of hou je je nog in?
En wat zit daar dan achter?
Wat is je echte grootste angst?

En denk eraan: je ontdekt pas ECHT welke belemmeringen je tegenhouden als je iets gaat DOEN. Als je gaat experimenteren. Tevoren zijn het allemaal constructies in je hoofd.
En vaak, heel vaak, gaat het niet om die constructies. Maar zitten er diepere angsten en gedachten onder.

Daar gaat het om bij ondernemen. Het gaat erom om je demonen onder ogen te zien.

Ja, je hebt kennis nodig.
En ja, je moet leren verkopen, je ideale klant kiezen, een marketingstrategie uitwerken.
Maar al die dingen zijn makkelijk te leren.

Wat het niet makkelijk maakt zijn onze interne demonen.
Shit, als ik zichtbaar ga zijn, dan …
Shit, als ik een aanbod doe aan een klant, dan…
Shit, als ik hogere prijzen ga vragen, dan…

Iedereen kan leren ondernemen. Maar je moet wél je demonen onder ogen durven zien.
Al die conclusies die je over jezelf getrokken hebt.
Dingen die je bent gaan geloven, over jezelf, je waarde, de wereld.
Welke verhalen vertel je jezelf?
Ben je bereid daarmee aan de gang te gaan?
Dan ben je niet te stoppen!

Vind je dit nog niet zo makkelijk en wil je hier hulp bij?
Neem dan even contact op. Ik help je graag.
Met praktische ondernemerskennis en concrete strategieën.
Maar ook met het tackelen van je demonen. Ze in het volle licht zetten. Zodat je ze kan zien voor wat ze echt zijn.
Zodat ze de bondgenoten kunnen worden die ze eigenlijk altijd al waren.

Hele fijne dag gewenst!
Ann

Andere items

[Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

ann@althea-coaching.be
T +32 (0)474 65 79 43
Privacy
Disclaimer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x