Mijn trainingen zijn saai

9 september 2021

You’ve always had the power my dear,
you just had to learn it for yourself.
~ Glinda, the Good Witch from The Wizard of Oz ~

Vorige week gaf ik weer een tweedaagse training (eindelijk terug live!) voor de ondernemers in mijn jaarprogramma Up your game!
Dat zijn mijn toppers én dus heb ik altijd wat extra stress.

Gaat de training hen wel voldoende uit hun kot lokken?
Sta ik zelf wel ver genoeg om hen een stap (of 5) verder te brengen?

Maar ook en vooral: is de tweedaagse wel SPECTACULAIR genoeg???

Die laatste bezorgdheid (of zeg maar angst ) die had ik eigenlijk al sinds begin vorig jaar, toen ik met dit jaarprogramma startte.

Ah ja, want ik keek naar mijn coach.

Die kiest altijd een nieuwe locatie.
Altijd een uitdagende activiteit.
Altijd oefeningen die je ver uit je comfortzone duwen.

En ik dacht altijd: dat moet ik ook doen!

Iets met paardencoaching misschien? Maar ik ben bang van paarden.
Iets met zeilen? Maar ik kan niet goed zwemmen en ik heb heel weinig evenwicht.
Iets met uit een vliegtuig springen? Ik heb al hoogtevrees als ik op een stoel sta (niét overdreven).

En altijd een nieuwe locatie, pff.
Ik doe mijn tweedaagse trainingen altijd in de Kasteelhoeve in Wange.
Daar weet ik dat de omgeving prachtig is. Daar weet ik dat het eten fantastisch is. Daar weet ik dat ze alles regelen zoals ik het graag wil.

En dus reed ik vorige week donderdagochtend mijn vertrouwde route naar mijn vertrouwde Kasteelhoeve met op het programma: allemaal vertrouwde (‘saaie’, riepen mijn Gremlins) reflectie-oefeningetjes. 

En dat voelde heel dubbel.
Aan de ene kant: dit past bij mij, ik kan het gewoon niet anders, anders forceer ik mezelf.
Aan de andere kant: dit is gewoon niet genoeg, mijn klanten verwachten echt méér.

Pikant detail: het thema van de tweedaagse was “Coming out” of “Wat moet jij van jezelf nu echt volledig gaan ownen om je bedrijf écht van jezelf te maken én daardoor alles nog meer te laten stromen?” 

Tijdens mijn ritje op donderdagochtend was ik daar nog over aan het nadenken.
Welk voorbeeld zou ik mijn klanten kunnen geven, waarin moest ik op dit vlak zélf een stap zetten?

En ja, de aandachtige lezer heeft waarschijnlijk al lang de link gelegd maar voor mezelf was het alsof de bliksem insloeg, daar in de auto tussen Tienen en Wange.

Ik moét helemaal geen spectaculaire workshops doen op spectaculaire plaatsen.
Ik ben ik en ik hou van zelfreflectie. Van onderzoeken waar het obstakel zit, de franken en de euro’s laten vallen, ambetante vragen stellen en je daar niét zomaar mee laten wegkomen.
Dit is wie ik ben en dat mag, neen moét, ik ownen.

So far, so good!
 Mijn niet zo spectaculaire training (dat zie je op de foto ;-)) begint, en we hebben het dus over het thema: wat ga jij meer ownen in je bedrijf?
Welke eigenschap van jezelf moet jij, wil jij, ga jij meer laten zien?
Welk deel van jouw zijn mag nu volop in het licht?

En ja, ik geef mijn eigen voorbeeld. Dat ik die ochtend, in mijn auto, eindelijk beslist heb ‘dit is wie ik ben. Saaie trainingen vol van zelfreflectie, op steeds dezelfde plek.’

En natuurlijk zouden mijn klanten mijn klanten niet zijn, als ze me op dat moment niet een NOG belangrijker inzicht gaven.

“Zeg euh Ann, heb je er nooit bij stilgestaan dat wij juist naar jou komen OMDAT jij niet van die enge dingen doet?” 

BAF. Neen daar had ik dus nooit bij stilgestaan. 

Ik had niet beseft dat de klanten die bij mij passen helemaal niet verlangen naar angstaanjagende paarden, het trotseren van wilde zeeën en uit een vliegtuig springen.
Dat ook voor hen twee dagen van diep zelfonderzoek en uitwisseling twee topdagen zijn.
Dat het ook voor hen best fijn is dat ze op voorhand weten waar ze terecht komen, dat die plek vertrouwd voelt.

Maar euh, deze nieuwsbrief gaat natuurlijk niet alleen over mij hé, dat had je al wel door.

Wat moet jij nu echt volledig gaan ownen in je bedrijf?

Moet jij eindelijk ownen dat je supersnel bent, en dat niet iedereen jou kan volgen?
Of dat je juist veel rustiger bent, en niet mee wilt met al dat snel gedoe?
Of ben jij juist van de paarden en de parachutes en hield je jezelf altijd in?

NIET MEER INHOUDEN.

Wees helemaal jezelf.
Juist dàn passen ook je klanten helemaal bij jou.

Enneuh bij al dit soort dingen geldt: voor jezelf is het een HELE ENGE stap, maar voor je ideale klanten is het juist een superlogische stap.

Meer iets van “eigenlijk wisten we dat al van jou, maar goed dat je het eens hardop zegt”. 

Zoals dus ook mijn klanten zoiets hadden van DUH ANN. Dacht je nu echt dat we van jou paarden en parachutes dachten te krijgen??

Enneuh: natuurlijk was de training totally niet saai. Waren de vragen en de thema’s soms zo oncomfortabel dat het wel voelde alsof er uit een vliegtuig moest gesprongen worden. :-P

En nu ben ik natuurlijk super benieuwd: welke coming out zit er bij jou te duwen? Ik lees het graag! 

Ann 

P.S.1 Op 28 september staat mijn gratis webinar “De 7 principes van radicaal eerlijke marketing" gepland

Want ja, ook in marketing mag je al echt zijn hé.
Neen, moét je echt zijn.
Jezelf laten zien, helemaal zoals je bent.
Zodat je dus precies díé klanten aantrekt die helemaal bij jou passen.
Want dat zijn ook de klanten die jij het allerbeste kan helpen, waarvoor jij de grootste toegevoegde waarde levert.

Wat daarvoor nodig is, voor zo’n radicaal eerlijke marketing, dat is precies wat ik je ga leren in deze (gratis) online training. 

Wil je erbij zijn? Meld je alvast aan via deze link!

(Kan je er niet live bij zijn? Meld je dan toch aan, je krijgt dan na afloop de opname in je mailbox!) 

P.S.2 Wil je individueel met mij en je coming out aan de slag? Ik heb in september weer een plekje vrij voor een individueel traject!

Contacteer me via ann@althea-coaching.be en ik nodig je uit voor een gesprek. Tijdens dit (gratis) verkennend gesprek onderzoeken we samen waar jij op dit moment tegenaan loopt in je bedrijf/praktijk, waar je naartoe wil en hoe ik jou daarbij kan helpen.

Meer blogs & vlogs

De migraineaanval te veel [Het alfabet van Ann] De O van ONDERNEMEN [Het alfabet van Ann] De N van NEEN Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden Radicaal eerlijke marketing, was da? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders De 5 grootste misverstanden over verkopen [Kom uit je kot] Dat is te opdringerig! Senseo of Nespresso? De top 10 onaangename waarheden voor ondernemers [Het alfabet van Ann] De M van MISSIE Vrijheid of dictatuur? [Het alfabet van Ann] De K én L van KORTE EN LANGE TERMIJN Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom Ik ben niet goed in vakantie [Het alfabet van Ann] De J van JOUW WAARHEID [Kom uit je kot] Weg met je Gremlins! [Het alfabet van Ann] De I van INTIEM Ik druk op send en dan duik ik onder Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Het alfabet van Ann] De H van HULP Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Het alfabet van Ann] De G van GELD [Het alfabet van Ann] De F van FOCUS Help: ik doe alles wat ik kan en ik heb nog altijd geen klanten! [Het alfabet van Ann] De E van EMPATHIE Waar hou jij je nog in in je bedrijf? [Het alfabet van Ann] De D van DOEN Te koop: bloeiende praktijk [Het alfabet van Ann] De C van CONSISTENT Wat is belangrijk genoeg voor jou om je barrières te overwinnen? [Het alfabet van Ann] De B van BONDIG Heb jij al JA gezegd? [Het alfabet van Ann] De A van AUW! Falen is geen optie én het is een must Zoals Clouseau al zei: het zit vanbinnen Allé, weer zo’n coach die alleen maar gebakken lucht verkoopt Welke van deze marketingfouten maakte jij al deze week? Ik wist dat ik het niet mocht lezen maar ik kon er niet aan weerstaan To plan or not to plan, that's the question NU gaan de klanten echt komen! Is je ego het echte probleem in je bedrijf? Het maakt niet uit hoe je jezelf noemt Het obstakel is de weg Dit vraagt je potentiële klant zich af Wat zich nu toont in je ondernemerschap, was er altijd al Leven en ondernemen in tijden van corona Waarom het beter is voor je bedrijf als je kostwinnaar bent Marketing uitbesteden, ja of neen? Jij bent de gans, zorg voor jezelf! I know what I want and I want it NOW Wat je omzet zegt over jou Action cures fear 2 redenen waarom ondernemen een kwestie van geluk is en 25 voor het tegendeel Je MAG niet perfect zijn Waar maak jij het jezelf te gemakkelijk in je bedrijf? Je omzet weerspiegelt hoeveel stress je aankan Waarom ik geen korting geef Leeswaarschuwing: dit artikel bevat zweverige passages! Waarom moeiteloos verkopen niet bestaat Waarom je onterecht besluit dat de markt verzadigd is Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen? Waarom het géén goed idee is om een extra coachopleiding te gaan volgen 12 jaar ondernemen, dit heb ik ervan geleerd! Ja, ik heb zelf ook nog altijd een coach! Ben jij ook een Galilei? Succes bij het ondernemen: is het een kwestie van geluk? Ik beken: ik ben verliefd op mijn klant Het maakt niet uit wat ze over jou denken [Kom uit je kot] Muurklimmen en ondernemen, een gouden combi? Joepie, ik heb een concurrent! Dit is het enige verschil tussen jouw marketing en mijn marketing Hoe overleef je als introverte ondernemer in de ondernemersjungle? Ben jij bang voor de Grote Boze Neen? Geen probleem? Geen bedrijf! Wat afvallen me leerde over ondernemen (en omgekeerd) Dit zijn je 3 grootste tijd- en energievreters [Kom uit je kot] Verkopen, de ultieme vorm van uit je kot komen? Moet je als ondernemer per se hard werken? [Kom uit je kot] Zit er genoeg vis in je vijver? Here's to strong women Wat als opeens niks meer goed gaat in je bedrijf? Welk soort shampoo ben jij? [Kom uit je kot] Ben jij bang van het zwarte gaatje? Daarom werkt jouw nieuwsbrief niet [Kom uit je kot] Netflixen mag, maar doe eerst dit Wat antwoord ik als mijn klant zegt “Neen, het is te duur”? De 5 meest gemaakte facebookmarketing fouten [Kom uit je kot] Mijn zoektocht naar de perfecte titel Neen, goede voornemens werken niet, maar probeer dit eens [S.O.S. Ann] Hoe krijg ik klanten door lezingen of presentaties? Door deze 3 beslissingen verdubbelde ik dit jaar mijn omzet [S.O.S. Ann] Hoe hou ik vol als ik nog geen resultaat zie? 10 dingen waar je als ondernemer neen móét tegen zeggen als je succesvol wil worden [S.O.S. Ann] Wat met al mijn nieuwe ideeën? Hoop is geen strategie 3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psychologen en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU! [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

ann@althea-coaching.be


Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x