Dit is het enige verschil tussen jouw marketing en mijn marketing

06 juni 2019

Raadsel van de week:
wat is het grootste verschil tussen jouw marketing en mijn marketing?
 
Ann, jij doet heel andere acties!
Fout!

Jij bent technisch beter in al dat marketing-gedoe!
Fout!
 
Jij hoeft helemaal geen marketing meer te doen, de klanten komen vanzelf?
Mega-fout!
 
Ondernemers die nog niet genoeg klanten hebben, denken soms dat ik allerlei geheime acties doe die me klanten opleveren.
Dat ik allerlei trucjes toepas.
 
Maar de waarheid is: er zijn geen geheime acties.
Nieuwsbrief, social media, webinars, netwerken en spreken.
Dat zijn mijn top 5 acties.
En misschien zijn dat ook de acties die jij doet?
 
Het grootste verschil zit dus níét in de soort acties die ik doe.
Ook niet in hóé ik ze doe.
 
Het verschil is: ik doe mijn acties frequenter én ik hou langer vol.
Meer en langer dus.
 
En dan natuurlijk de hamvraag: waarom doe ik mijn acties meer en langer?
 
1. Ik vind marketing leuk.
 
Ja echt.
Ik amuseer me bij het maken van mijn filmpjes, bij het schrijven van Facebookposts, als ik lezingen geef en bij het netwerken.
Ik ken niet veel leukere taken dan hier nu lekker aan mijn bureau zitten en gewoon wat typen over mezelf en mijn struggles en wat ik daarvan geleerd heb. En zeggen dat ik daar mijn geld mee verdien! Echt heerlijk. :-P
 
De vraag voor jou is dus: wat maakt dat jij een degout hebt van marketing?
Welke Gremlins worden er actief in je hoofd als je denkt aan netwerken, nieuwsbrieven en webinars?
Welke connotaties heb jij bij het woord marketing?
 
2. Ik weet waarvoor ik het doe.
 
Ik heb een omzetdoel. Maar meer dan dat, ik weet wat ik met dat geld wil doen. De kampjes voor mijn dochter, sparen voor een appartement, pensioen opbouwen, vakantie, goede doelen steunen en nog veel meer.
 
Ik weet dus waarvoor ik het doe en ik WIL dat doel. En dus doe ik wat nodig is en haal ik dat doel.
 
Het klinkt zo eenvoudig. En zo eenvoudig IS het ook.
 
Als ik terugkijk op mijn eerste ondernemersjaren, wat ging er dan verkeerd?
Ik wist toen ook wel ongeveer wat ik moest doen (genoeg om het gewoon te doen en er effect mee te hebben) maar ik liet me afleiden door allerlei Gremlins en kortetermijn-beloningen en dus deed ik mijn acties niet.
 
En dan denken we dus al snel “ah zie, het werkt niet!”.
 
Maar weet je: marketing is een lange termijn iets.
En ja, het is ambetant als je dan in de periode zit dat je akker nog geen courgetten levert. Maar toch moet je blijven zaaien, blijven water geven en blijven onkruid uittrekken.
En dan KOMEN er courgetten, garanti!
 
3. Zo eenvoudig mogelijk.
 
Facebookposts inplannen via een tool handig? Ja zeker wel! Maar als je je laat verlammen door hoe dit moet, schrijf ze dan gewoon op het moment zelf.
Gemonteerde filmpjes leuk? Absoluut, maar als dat monteren je perfectionisme triggert, spreek ze dan één keer in en ga voor ‘goed genoeg’.
Geweldige layout van een nieuwsbrief komt professioneler over? Yep, maar ook als je nieuwsbrief er simpelweg als een gewone mail uitziet zonder fancy logo en design werkt hij.
 
Kortom: één van mijn belangrijkste motto’s is en blijft ‘better finished than perfect’.
 
En dáárom, en niet omdat ik allemaal geheime trucjes ken, werkt mijn marketing.
 
Waar ligt het bij jou aan? Wat maakt dat jij niet blijft volhouden met je marketing-acties? Ik hoor het graag, dus stuur me gerust een reactie via een reply op deze mail!
 
Vele groetjes,
Ann
 
P.S. Wil jij meer leren over marketing die én integer is én echt werkt?
 
Vandaag donderdag om 10u30 en om 20u geef ik een gratis online training waar ik je nog veel meer leer over marketing en wat er nodig is voor marketing die echt werkt, zonder fake of opdringerig te zijn.
 
Nog niet aangemeld? Doe dat dan hier. Het webinar is helemaal gratis en ik deel kennis waarvan ik verwacht dat je er echt iets aan hebt.
 
Heel graag tot straks!

Meer blogs & vlogs

Waarom het géén goed idee is om een extra coachopleiding te gaan volgen 12 jaar ondernemen, dit heb ik ervan geleerd! Ja, ik heb zelf ook nog altijd een coach! Ben jij ook een Galilei? Succes bij het ondernemen: is het een kwestie van geluk? Ik beken: ik ben verliefd op mijn klant Het maakt niet uit wat ze over jou denken [Kom uit je kot] Muurklimmen en ondernemen, een gouden combi? Joepie, ik heb een concurrent! [Kom uit je kot] Dat is te opdringerig! Hoe overleef je als introverte ondernemer in de ondernemersjungle? Ben jij bang voor de Grote Boze Neen? Geen probleem? Geen bedrijf! Wat afvallen me leerde over ondernemen (en omgekeerd) Dit zijn je 3 grootste tijd- en energievreters [Kom uit je kot] Verkopen, de ultieme vorm van uit je kot komen? Moet je als ondernemer per se hard werken? [Kom uit je kot] Zit er genoeg vis in je vijver? Here's to strong women Wat als opeens niks meer goed gaat in je bedrijf? Welk soort shampoo ben jij? [Kom uit je kot] Ben jij bang van het zwarte gaatje? Daarom werkt jouw nieuwsbrief niet [Kom uit je kot] Netflixen mag, maar doe eerst dit Wat antwoord ik als mijn klant zegt “Neen, het is te duur”? [Kom uit je kot] Weg met je Gremlins! De 5 meest gemaakte facebookmarketing fouten [Kom uit je kot] Mijn zoektocht naar de perfecte titel Neen, goede voornemens werken niet, maar probeer dit eens [S.O.S. Ann] Hoe krijg ik klanten door lezingen of presentaties? Door deze 3 beslissingen verdubbelde ik dit jaar mijn omzet [S.O.S. Ann] Hoe hou ik vol als ik nog geen resultaat zie? 10 dingen waar je als ondernemer neen móét tegen zeggen als je succesvol wil worden [S.O.S. Ann] Wat met al mijn nieuwe ideeën? Hoop is geen strategie Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen? 3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psychologen en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU! [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

Industrieweg 3 3001 Heverlee
ann@althea-coaching.be


Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x