Leeswaarschuwing: dit artikel bevat zweverige passages!

8 november 2019

Als ik dit schrijf, zit ik in de Kasteelhoeve in Wange. Het is de laatste dag van de schrijfretraite die ik volg bij Joey Brown.

Schrijven naar buiten, is het thema.
Wat heb je te doen in dit leven? Wat is de boodschap die door jou naar buiten wil stromen?

Het klinkt heel zweverig en toch is het dat niet.
Het is wat ik je innerlijke drive noem, je innerlijke must, datgene wat jou in je bedrijf aan de gang houdt, ook als het moeilijker wordt.
Ook als je bang wordt.
Ook als je denkt ‘dit kan ik niet’.

De taal van het universum is actie gestuurd door intuïtie.
Dat schreef ik één van de voorbije dagen.

Actie. 
Intuïtie.
En die twee aan elkaar gekoppeld.
Het universum zit te wachten op jouw acties zodat het kan antwoorden. Het wil niet líéver dan antwoorden.

Zo kocht ik de voorbije week een huis. Een mooi voorbeeld van actie gestuurd door intuïtie.

Een ex-klasgenootje deelde op dinsdagavond de link naar een huis op Facebook.
Ik klikte op de link (actie!) en voelde meteen ‘dit huis móéten we gaan bezichtigen (intuïtie).

Ik zei tegen Tomas: ‘Bel naar de makelaar, we moeten naar dit huis gaan kijken!’ (actie!)
(Ja, ik werk nog altijd aan mijn telefoonangst maar in dit geval moest het zo zijn, lees verder)
De bezichtiging werd gepland voor zaterdag.

Op woensdag voelde ik ‘ik moet vanavond naar het huis’ (intuïtie).
Om de buurt te verkennen, zei mijn ratio. Om iets in gang te kunnen zetten, zei mijn intuïtie.
Ik was heel moe die avond maar er was geen twijfel, ik moest naar het huis.
Dus dochter en ik op weg. (actie!)
We zagen het huis en het voelde ook al helemaal als ‘kijk, daar is ons huis!’
We wandelden voorbij het huis en er stond iemand voor het raam. Die iemand zwaaide.
Ik zwaaide terug (actie!) en voelde ‘ok, dit is wat er moest gebeuren’ (intuïtie).

De eigenares van het huis deed de deur open en we maakten kennis met elkaar. (Randweetje: zij had gezwaaid omdat ze dacht dat mijn dochter iemand was die ze kende)

Op donderdag belde de makelaar: ‘Kunnen jullie nu al komen, in plaats van zaterdag?’
Er was plek vrijgekomen in zijn agenda en na overleg tussen de eigenares (die mij sympathiek vond) en diegene op het makelaarskantoor die Tomas aan de lijn had gehad (en die hém sympathiek vond), hadden ze beslist: we vragen die mensen.

Dus wij in de auto. Ik had ’s ochtends overlegd met Wim van de bank en ik wist welk bod ik kon doen. (actie!)
Ik voelde ‘we gaan een huis kopen.”

Het huis voelde al echt als ons huis. Het was heel vertrouwd om in rond te wandelen. We hadden op voorhand al de kamers verdeeld. Dus deed ik een bod en 5 minuten later had ik een huis.
Zo makkelijk kan het dus gaan!

Maar: je moet wél buitenkomen.
Je moet wél in actie komen.
Als jij de dingen niet in gang zet, zal er niks gebeuren.

En ja, ik vind dit ook allemaal ZO ZWEVERIG. En ik bén juist niet van het zweverige. Ik ben van het concrete, het doen, het verstand.
Alleen kan ik dus niet anders dan constateren dat het werkt.

En zo is dat ook in je bedrijf. Als jij werkt vanuit het verschil dat je wil maken in de wereld én je leert hoe ondernemen werkt én je gaat in actie, dan is het enkel een kwestie van tijd voor het universum antwoordt.

Alleen: we stoppen veel te snel met acties.
Of: we durven zelfs niet in actie komen.
Of: we doen acties die niet kloppen (omdat ze veiliger voelen bijvoorbeeld).

Vandaar deze vragen voor jou:
Durf je te verlangen?
Durf jij te voelen ‘ja, er wil iets door mij naar buiten stromen, ik heb een verschil te maken met mijn bedrijf’ in plaats van te denken ‘wie ben ik’, ‘ik kan dit niet’, ‘het is veel te groot’, ‘ik heb niet genoeg ervaring’, ‘er zijn teveel concurrenten’.
Durf jij volop JA te zeggen tegen je bedrijf en vanuit die inspiratie acties doen?
Dan kan het universum antwoorden en kan je bedrijf groeien.

En oh ja, voor alle duidelijkheid: ik heb het níét over je wens uitspreken en zitten wachten.
Ik heb het niet over verlangen dat er morgen uit het niets 10 klanten aan je deur staan.
Ik heb het niet over 10.000 euro die opeens als bij wonder op je rekening staan.
Ik heb het niet over een rode porsche die in de garage op jou staat te wachten.
 
Ik heb het over durven voelen wat je in de wereld wil zetten én daarvoor gerichte actie nemen. Actie die eng is, maar waarvan je voelt ‘dit klopt’.

Wat raakt dit artikel bij jou? Heb je al ervaren dat het zo werkt, of zeg je “Ann, dat is allemaal bullshit wat je nu schrijft”?
Durf jij te geloven dat je bedrijf kan groeien? Of blokkeer je jezelf daarin?
Ik lees het graag!

Ann
 
P.S. Wanneer jij er klaar voor bent om je bedrijf of praktijk te doen groeien, zijn dit 2 manieren waarop ik je kan helpen:

1. Op dinsdag 12 november geef ik een gratis webinar “De 5 principes van magische marketing.”
Marketing werkt, máár je moet weten hóé het werkt.
Gewoon je workshops op Facebook gooien is niet genoeg.
Af en toe een quote posten ook niet.

In mijn (gratis) online training “De 5 principes van magische marketing” leer ik je hoe marketing wél werkt.
Niet met valse beloftes, niet fake, niet opdringerig.
Maar echt en bloedeerlijk.

Je volgt de training via je PC of smartphone. Je ziet mij maar komt zelf niet in beeld en kan me vragen stellen via de chatfunctie.
Ik geef het webinar twee keer live op dinsdag 12 november, om 14u en om 20u.
Meld je alvast aan via deze link 

(Kan je er niet live bij zijn? Meld je dan toch aan via de link, je krijgt dan de opname na afloop in je mailbox!)

2. Liever 1 op 1 met mij aan de slag?
Contacteer me via een reply op deze mail en ik nodig je uit voor een gratis gesprek. We onderzoeken we samen waar jij op dit moment tegenaan loopt in je bedrijf/praktijk en waar je naartoe wil en hoe ik jou daarbij kan helpen.

Meer blogs & vlogs

Je omzet weerspiegelt hoeveel stress je aankan Waarom ik geen korting geef Waarom moeiteloos verkopen niet bestaat Waarom je onterecht besluit dat de markt verzadigd is Waarom het géén goed idee is om een extra coachopleiding te gaan volgen 12 jaar ondernemen, dit heb ik ervan geleerd! Ja, ik heb zelf ook nog altijd een coach! Ben jij ook een Galilei? Succes bij het ondernemen: is het een kwestie van geluk? Ik beken: ik ben verliefd op mijn klant Het maakt niet uit wat ze over jou denken [Kom uit je kot] Muurklimmen en ondernemen, een gouden combi? Joepie, ik heb een concurrent! Dit is het enige verschil tussen jouw marketing en mijn marketing [Kom uit je kot] Dat is te opdringerig! Hoe overleef je als introverte ondernemer in de ondernemersjungle? Ben jij bang voor de Grote Boze Neen? Geen probleem? Geen bedrijf! Wat afvallen me leerde over ondernemen (en omgekeerd) Dit zijn je 3 grootste tijd- en energievreters [Kom uit je kot] Verkopen, de ultieme vorm van uit je kot komen? Moet je als ondernemer per se hard werken? [Kom uit je kot] Zit er genoeg vis in je vijver? Here's to strong women Wat als opeens niks meer goed gaat in je bedrijf? Welk soort shampoo ben jij? [Kom uit je kot] Ben jij bang van het zwarte gaatje? Daarom werkt jouw nieuwsbrief niet [Kom uit je kot] Netflixen mag, maar doe eerst dit Wat antwoord ik als mijn klant zegt “Neen, het is te duur”? [Kom uit je kot] Weg met je Gremlins! De 5 meest gemaakte facebookmarketing fouten [Kom uit je kot] Mijn zoektocht naar de perfecte titel Neen, goede voornemens werken niet, maar probeer dit eens [S.O.S. Ann] Hoe krijg ik klanten door lezingen of presentaties? Door deze 3 beslissingen verdubbelde ik dit jaar mijn omzet [S.O.S. Ann] Hoe hou ik vol als ik nog geen resultaat zie? 10 dingen waar je als ondernemer neen móét tegen zeggen als je succesvol wil worden [S.O.S. Ann] Wat met al mijn nieuwe ideeën? Hoop is geen strategie Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen? 3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psychologen en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU! [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

Industrieweg 3 3001 Heverlee
ann@althea-coaching.be


Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x