[Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers

[Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers

26 oktober 2017

Ik ben al verzot op anti-tips sinds ik lang lang geleden op de Nederlandse TV mensen op vakantie de anti-groeten hoorde doen aan thuisblijvers (nog lezers die zich dat herinneren?), dus vandaag:
de 5 beste anti-tips voor de slimme sensitieve ondernemer!

Wil je vooral GEEN succes hebben als ondernemer?
Wil je dat je onderneming al van bij de start tot mislukken gedoemd is?
Volg dan vooral de anti-tips die ik je vandaag meegeef!

Anti-tip 1:
Start pas met je onderneming als je ZEKER weet wat je gaat doen en als je dit dan ook nog PERFECT kan.

Zeg nu zelf: het getuigt toch niet van veel respect voor je klanten als je hen als PROEFKONIJN gaat gebruiken.
En waarom zou je alle moeite doen om te starten als je nog niet eens zeker bent WAT je precies gaat doen?
 Eerst perfect uitdenken, dan pas doen!

Anti-tip 2:
Luister naar ALLE goede raad. 

Ik bedoel dus: luister naar je vader, je moeder, je kind, je partner, de buurvrouw, je facebookvriend die heel zijn leven ambtenaar geweest is, wildvreemden die je spreekt bij de kapper, kortom luister naar IEDEREEN.

Iedereen is per slot van rekening consument en heeft dus een valabele opinie over JOU en JOUW zaak.

Anti-tip 3:
Doe ALLES voor IEDEREEN.

Ben je coach? Dan coach je kinderen, volwassenen, koppels, ondernemers, mensen met burn-out, gepensioneerden, leidinggevenden, kortom iedereen behoort tot je doelgroep.

Je helpt ook bij ELK probleem: burn-out, opvoeding, assertiviteit, delegeren, noem maar op. 

Maak duidelijk dat mensen voor ALLES bij jou terecht kunnen.
Dit is DE manier om genoeg werk en klanten te hebben.

Anti-tip 4:
Doe alles om NIET OPDRINGERIG over te komen. En: wees je ervan bewust dat je dat sneller bent dan je denkt!

Mensen zitten er niet op te wachten om te horen wat je doet.
Ze zitten er ook niet op te wachten om elke week een nieuwsbrief van je te krijgen.
Hou het discreet, mensen zullen je wel komen opzoeken als zij er klaar voor zijn.

Anti-tip 5:
Vraag zo LAAG mogelijke prijzen. 

Hoe lager je prijzen, hoe minder motivatie je klanten voelen om echt iets aan hun probleem te doen.
Prijzen van 40 à 50 euro per uur zijn hierbij een goed maximum. 

Of: vergelijk met andere spelers in jouw vakgebied en pas je aan hen aan. Er is geen enkele reden om hogere prijzen te vragen dan je concurrenten! 

Veel succes met je onderneming deze week!

Andere items

De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psycholoog en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU! [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

ann@althea-coaching.be
T +32 (0)474 65 79 43
Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x