[Gratis e-book] Meer klanten met marketing die bij jou past

[Gratis e-book]

Meer klanten met marketing die bij jou past

De 10 principes van radicaal eerlijke & authentieke marketing



Je mag nog zo goed zijn in je vak, als niemand weet wat je doet, dan komen er geen klanten.

Ik neem je mee naar het begin van mijn bedrijf, nu meer dan 16 jaar geleden.

Ik wist nog niet precies wàt ik dan wel wou doen, alleen dat het te maken had met coaching en training.

Ik had geen idee hoe ik mijn bedrijf zou uitbouwen.

Maar tegelijk was ik (zie ik nu) hopeloos optimistisch.
Ik dacht: “Ja, het eerste jaar, dat gaat wel moeilijk worden.
Maar tegen het einde van dat eerste jaar zal ik wel evenveel verdienen als in mijn job als werknemer."
(en ik kwam uit de goedbetalende farmaceutische sector)

Het eerste jaar kwam en ging.
En néén, ik verdiende tegen het einde van dat jaar helemààl niet evenveel als in mijn vaste job.

Integendeel.
Mijn omzet dat hele eerste jaar bedroeg maar liefst 1500 euro.

Ja, je leest het goed, duizend vijfhonderd euro. (Ik ben geen nulletje vergeten)
Bruto, in een heel jaar.

Toen begon het me te dagen: goed zijn in je vak is niet genoeg voor een goed lopend bedrijf of praktijk.
De klanten staan niet automatisch in rijen van 10 aan je deur aan te schuiven (het zou nochtans tof zijn!).

En dus moest ik, toen nog dik tegen mijn goesting, leren hoe marketing werkt.

Wat is marketing eigenlijk?

Als ik die vraag stel, krijg ik uiteenlopende antwoorden.

Marketing is: reclame.
Marketing is: je aanbod promoten.
Marketing is: een noodzakelijk kwaad.
Marketing is: opdringerig en manipulatief.

En dat was ook hoe ik marketing zag in de beginperiode van mijn bedrijf.
Als een noodzakelijk kwaad, dat helemaal niet paste bij mij en wat ik belangrijk vind: integriteit, echt zijn, eerlijkheid.

Maar marketing kan ook anders!

Toen leerde ik dat marketing helemaal niet je aanbod promoten is.
Dat marketing helemààl niet fake en opdringerig moet zijn.

Ja, je potentiële klanten moeten weten dat jij bestaat.
Ze moeten weten bij welk dringend belangrijk probleem jij hen kan helpen.
En natuurlijk moet je ook laten weten dat je een workshop geeft, als je daarvoor inschrijvingen wil.

Maar dat is niet alles. Meer zelfs: dat is helemaal niet genoeg.

Zonder vertrouwen kopen mensen niks.

Vertrouwen in jou.
Vertrouwen in jouw expertise.
Vertrouwen in jouw diensten.
En: vertrouwen in zichzelf.

Ik ben meer dan 16 jaar ondernemer.
En nu HOU ik van marketing.

Omdat ik geleerd heb wat marketing écht is en hoe je marketing kan doen gewoon zoals je bent.
Ik noem het radicaal eerlijke marketing.

Radicaal eerlijke marketing vertrekt niét vanuit: ik wil zo snel mogelijk mijn diensten verkopen.
Radicaal eerlijke marketing vertrekt niét vanuit: ik wil dat iemand zo snel mogelijk klant wordt.

Radicaal eerlijke marketing gaat om mensen helpen bij verandering.

Hoe zou het zijn om dit soort marketing te gaan doen, het soort dat helemaal bij jou past?

In dit gratis 28 pagina's tellende e-book leer ik je wat daarvoor nodig is.

Meld je nu aan en je krijgt het e-book onmiddellijk in je mailbox!

Als extraatje ontvang je wekelijks waardevolle artikels over hoe jij je missie volop in de wereld zet.
(Don't worry, ik ben ook allergisch aan spam: ik geef je gegevens aan niemand door en je kan je op elk moment weer afmelden!)


  • {{ message }}
  • {{ bookable_message }}
  • {{ event_message }}
mail_outline ann@althea-coaching.be

Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x